X
تبلیغات
فروش مكمل هاي مجاز بدنسازی - آمینواسید


کارنیتین مایع، ساخت ایتالیا


بسته بندی 10 عددی،به صورت ویال خوراکی (هر ویال حاوی 1000 میلیگرم کارنیتین)

قیمت هر بسته 24000 تومان

نوشته شده توسط نيما توكليان

آمینو شرکت prolab

325 عدد قیمت 110000 تومان

150 عدد 55000 تومان


نوشته شده توسط نيما توكليان

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
آمينواسيدها چه هستند؟

كداميك از آنها براي قبل و بعد از تمرين مفيدترند؟

آيا تفاوتي بين انواع آنها وجود دارد يا اينكه همگي يكجور مي‌باشند و تأثيرات يكساني روي بدن دارند؟

مسلم اين است كه اگر در مورد آمينوها بيشر بدانيد به عضله‌سازي و رشد خود كمك بهتري انجام خواهيد داد.

آمينواسيدها بلوك‌هاي سازنده پروتئين و پروتئين‌ها بلوك‌هاي ساختماني عضلات هستند. براي حصول بهترين و بيشترين نتايج ازتمرينات با وزنه خود نه تنها نياز به مصرف مقادير زيادي پروتئين داريد بلكه هم‌چنين بايد براي بدن بالانس خوبي از آمينواسيدها را تأمين كنيد تا مطمئن شويد كه بهترين ابزار عضله‌سازي را براي بدن خود تهيه كرده‌ايد.

براي رشد عضلات مهم‌ترين چيز حصول اطمينان از مصرف مقادير كافي پروتئين مورد نياز بدن (حداقل2/2 گرم به ازاي هر كيلو از وزن بدن) است. بعد از آن تمركز روي آمينواسيدهاي خاص به ويژه در زمان‌هاي اطراف جلسه تمرين است كه نتايج حاصله از تمرين را توسعه مي‌دهد.

برخي آمينواسيدها ضروري هستند و برخي ديگر غيرضروري. آمينواسيدهاي ضروري آنهايي هستند كه بدن نمي‌تواند آنها را از آمينوهاي ديگر توليد كند. آمينواسيدهاي غيرضروري هم آنهايي هستند كه بدن توانايي ساختن آنها از ديگر آمينوها را دارد. برخي از همين اسيد آمينه‌هاي غيرضروري براي به وجود آوردن توانايي ساخت و ساز آمينوها توسط بدن نقش بسيار حياتي و مهمي دارند.

والين - ليوسين - ايزوليوسين - تريپتوفان و متيونين از جمله آمينواسيدهاي كليدي به شمار مي آيند.

از جمله آمينو اسيدهاي غيرضروري كه نقش كليدي دارند مي توان به گلوتامين - آرژنين - تايروسين و آلانين اشاره كرد.

حالا سئوال مطرح شده اين است كه قبل و بعد از تمرين براي اينكه نتايج بهتري به دست آوريد چه آمينو اسيدهايي بايد مصرف كنيد؟ پاسخ اين سوال را در ادامه مطلب دكتر جيم استوپاني مي دهد:

/*]]-->گلوتامين

5 گرم قبل و 5 گرم بعد از تمرين از اين آمينواسيد استفاده كنيد. گلوتامين حين تمرين براي عضلات انرژي توليد مي‌كند و به كنترل مواد شيميايي كه توليد خستگي مي‌كنند كمك كرده و به شما اجازه مي‌دهد كه وزنه بيشتري بلند كنيد يا تكرارهاي بيشتري انجام دهيد. گلوتامين در وعده بعد از تمرين، يك دز مصرف اضافي است كه براي حصول اطمينان از توسعه رشد عضلات توصيه مي‌شود.

علاوه بر اين، گلوتامين يك آمينوي مقدار‌دهنده به سلول‌هاي عضلاني است كه رشد را بهبود داده و تخريب عضلات را كاهش مي‌دهد.

آمينواسيدهاي شاخه‌اي

(BCAAs)

آمينواسيدهاي شاخه‌اي عبارتند از والين، ليوسين و ايزوليوسين. 5 الي 10 گرم از اين اسيدهاي آمينه را هم قبل و هم بعد از تمرين مصرف كنيد. BCAAها به عنوان منبع سوختي تخريب شده و انرژي لازم در تمرين را تأمين مي‌كنند

هم‌چنين مصرف اين آمينوها به شكل مكمل از تخريب بافت‌هاي عضلاني بدن جهت تأمين انرژي جلوگيري مي‌كند. بعد از تمرين آمينوهاي شاخه‌اي براي سنتز پروتئين ضروري هستند و در نتيجه به تسهيل ريكاوري و رشد بعد از جلسه تمرين كمك مي‌كنند.

آرژنين

3 الي 5 گرم آرژنين قبل از تمرين مصرف كنيد تا به افزايش جريان خون و در نتيجه تأمين اكسيژن، مواد غذايي و هورمون‌هاي آنابوليك براي عضلات تحت تمرين كمك كنيد.

ديگر آمينواسيدها هم در اوقات ديگر روز مفيدند اما قبل و بعد از تمرين اوقاتي است كه مي‌توانيد با مصرف آمينوهاي معرفي‌شده كمك زيادي به رژيم غذايي خود بكنيد. با رعايت آنچه ذكر شد مي‌توانيد از تمرينات خود نتايج بهتري حاصل كنيد.

نوشته شده توسط نيما توكليان